Nobel

Mycket jobb har det blivit nu. Mina ben är helt slut.
Sitter och tittar på Nobelfesten på tv. Förr i tiden kunde jag tycka att det var lite kul att se, men numera känns allt som har med kungligheterna att göra bara "to much". Men lika sjutton måste man ju kolla in Silvia och sessornas klänningar.
Nån som var ordentligt uppiffad och riktigt snygg var Maria Wetterstrand.
Imorgon blir det ut och jaga julklappar, efter tvättstugan kl. 7.00 alltså. Ibland vet jag inte själv hur smart jag är!! Önskar att man hade ett reserv-aggregat att koppla på ibland när orken tryter.

BEHÅLL GAFFELN
När läkaren gav henne beskedet att hon hade högst tre månader kvar att leva,bestämde hon sej för att genast ordna med alla detaljer kring sin begravning. Tillsammans med prästen gick hon igenom vilka sånger som skulle sjungas, vilka texter som skulle läsas och vilka kläder hon ville ha på sej.
"Och så är det en mycket viktig sak! Jag vill begravas med en gaffel i handen", sa hon slutligen.
Prästen kunde inte dölja sin förvåning. En gaffel?
"Får jag fråga varför?" undrade han försiktigt.
"Jag kan förklara", svarade kvinnan med ett leende.
"Jag har varit på många olika middagsbjudningar i mitt liv, och jag har alltid tyckt bäst om de gånger då den som dukat av sagt "Du kan behålla gaffeln".
Då visste jag att något ännu bättre var på väg. Inte bara glass eller pudding, utan något rejält - paj eller något liknande. Jag vill att folk ska titta på mej där jag ligger i min kista med en gaffel i handen. Då kommer de att fråga sej: "Vad är poängen med gaffeln?"
Då kan du förklara för dem vad jag har sagt. Och så hälsar du dem att de också ska behålla gaffeln.
"Något bättre är på väg."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0