Sotarn

Sitter och väntar på att en sotare ska komma och kolla rökkanalen från min öppna spis. Det är en tjej på bottenvåningen som inte har nåt annat för sej så här i julruschen än att ta tag i spisfrågan just nu.
Jag är den ända i huset som får elda i min spis, men det är snart 10 år sen jag flyttade in så det kan ju vara bra att få den kollad. Sist jag eldade gick det ju inte så bra. ( När Figge och jag skulle ha efterfest.....)
Det stank rökeri i flera månader.
Ops, det ringer på dörren........
En snubbe kliver in och säger - Då ska vi se.... Lyser med en liten ficklampa runt spisen i vrårna (på utsidan).....?? Går ut igen och låser in mej med egen nyckel.......???? Hmm, var nog tur att jag är hemma!

Gör en liten paus där och ska med spänning följa vad som händer..........

Väntar och väntar..... inget händer. Jag tänker gå till lokalen nu och börja packa. Dom får skylla sej själva när man inte får nån info. Jag tänker låsa med båda låsen, då kommer dom inte in.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0