Oxytocin

Läste i Corren idag på sista sidan i B-delen om oxytocin. ( Jag stavade alltså fel- oxytycin skall alltså vara oxytocin och ingenting annat. )
Det står att hormonet utsöndras i kroppen vid te.x. massage, under en förlossning eller i samband med amning. Hormonet tros också kunna frigöras vid "kärleksfulla kroppskontakter" och att det ökar chansen till sociala kontakter.
VILKEN TUR ATT MASSAGEN FINNS..........!!!!!!!!!?????
Tänk vad många som borde komma till mej och få Taktil beröring istället för att springa på Harrys och Hamlet. Jag måste nog börja med upplysande verksamhet.
Och själv får jag väl gå till Nettan. ( Hon lär få jobba..)

Här är ett test för att se om du
har fullgjort ditt livs viktigaste uppdrag:
Lever du? I så fall är uppdraget inte slutfört.


Kommentarer
Postat av: joly

Jag skulle behöva lite utsöndring! Kanske borde plocka fram min spikmatta, den ska ju sätta fart på oxytocinet. Jag menar, under sängen gör den ju ingen nytta. ;)

2009-11-18 @ 23:38:56
URL: http://joly.blogg.se/
Postat av: Rockmormor

Hellre en spikmatta i sängen än inget alls! Jag antar att drillpinnar inte gör nån skillnad heller??

Ses snart. Vi kan ju ha efterfest i min lokal, det är så jävla kallt där så temperaturen behöver höjas.

2009-11-20 @ 16:06:25
URL: http://naturellekraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0