Tacksam för slappardagar

Har en extremt slö slappardag. Gick upp först vid 9-tiden och åt frukost och läste corren.
Sen tittar jag ut och funderar på vad jag ska göra. Regnet piskar mot rutan och det ser allmänt grått ut.
Går tillbaka till sängen och drar täcket under hakan. Mmm... skönt sover lite till.......och vaknar 13.00 av att te´t har runnit igenom.
Och nu då????? Duscha och göra sej iordning??? Neej!! Halva dan har ju gått. Soffan är också skön.
Se några gamla avsnitt av Beverly Hills och läsa nya Ikeakatalogen, lagom ansträngande.
Har suttit och tänkt över hur jag vill göra om hemma när jag har fått målat.
Blir hela tiden frustrerad över att jag inte vet vad jag vill, svåra val, jobbigt.

När jag sitter där (och har det svårt) tycker jag då.
Då ser jag plötsligt en bild av hur det var när jag var i Gambia. Hur folk bodde i plåtskjul och hade en hink med ett snöre i till dusch.
Herregud, vilka problem vi har här i Sverige!
Hur tacksam ska inte jag vara. Jag bestämmer helt själv hur jag vill ha det. Jag kan bara välja och vraka på grejer och färger.

Ibland måste man komma ihåg hur bra man har det. Också hur man kan njuta av en sån här extrem "slappardag". Bara vara och hämta krafter.
Nu ska jag sätta mej och meditera och även ladda det övre sinnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0