Annies dag

Idag har jag varit ute i Askeby och firat min "lilla" dotters födelsedag - 30 år.

Visste inte riktigt om jag skulle orka eftersom jag varit dålig nu i tre dagar, men så klart ville jag vara med på hennes dag.
Hon hade blivit väckt kl.7 imorse av raketer ute på tomten och 12st. grannar som stormade in och sjöng och dukade upp medhavd frukost med mackor, ägg, korv och en massa annat. Plus ett speciellt "prinsess-te" speciellt för Annie.

Rikard hade bett kvällens gäster som egentligen skulle komma när vi "äldre" hade åkt hem komma tidigare, och när alla var på plats blev vi ombedda att alla skulle sätta sej i soffhörnan.
Vi såg alla ut som fågelholkar men gjorde som vi blev tillsagda.
-Jag har också någonting som jag vill ge till Annie, säger Rikard och tar fram ett papper och börjar läsa.
Det var en fint skriven kärleksförklaring, och när han läst färdigt går han ner på knä och friar.

Vid det här laget rinner tårarna på mina kinder men när jag ser mej omkring ser jag att intet öga är torrt.
Inte Annies heller för den delen.

Jag tror nog att hon för en gångs skull är nöjd med sin dag. Inte så kul att fylla den här dan annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0