Mycket konstigt

Det jag skrev först igår på min blogg ramlade av nån anledning bort.
Jag berättade att i lördags var Pily och Joly här och provade lite healing och meditation. Och framåt kvällen åkte korten fram också.
Det blev en del insikter och jag hoppas att inte Joly blev avskräckt, det var första gången för henne. Det här med meditation kräver ju övning. Det gäller att inte ha för stora krav utan bara vara och följa med i vad som händer.
Det var iallafall en trevlig kväll med en del laddnings-surr om SRF.

Det händer så mycket konstigt här hemma nu för tiden. Datorn tycks leva sitt eget liv och saker går sönder, ramlar ner och inte minst - går upp i rök.
Kanske dags att ta reda på om det är nån som vill mej nåt och tycker att jag är lite trög.

Imorgon är mina 5 lediga dagar slut för den här gången. Nu blir det nog mycket jobb till och i påsk. Bara att komma igen. Har varit i Vikingstad i dag och laddat batteriet med lilla Axel. Och god mat av sonen.

GÖR DET ÄNDÅ

Människor är ofta oresonliga, illojala och egoistiska -
förlåt dem endå.

Om du är generös kommer du kanske att anklagas för själviska motiv -
var generös ändå.

Om du är framgångsrik, kommer du att få falska vänner och sanna fiender -
var framgångsrik ändå.

Om du är ärlig och uppriktig kommer människor kanske att utnyttja dej -
var ärlig och uppriktig ändå.

Det du tillbringar år med att bygga upp, kan någon annan rasera över en natt -
Bygg ändå.

Om du finner frid och lycka, kommer kanske någon att bli avundsjuk -
var lycklig ändå.

Det goda du gör idag, kommer kanske att vara glömt i morgon -
gör gott ändå.

Ge världen det bästa du har, och det kanske inte räcker -
ge det bästa du har ändå.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0