Själslig meditation

Först en tio-timmars jobbdag, sen "Veterangruppen" efter det. Det är vad man pallar med, nu är jag färdig för John Blund.

Vi mediterade utifrån att vi skulle lämna våra kroppar. Bara vara i vår själ och iaktta oss själva och se vad vi har byggt upp för självbilder om oss själva.
Allt som vi själva och andra har satt för etiketter på oss, att vi ÄR.
Men sanningen är att vi Är ingenting mer än en själ igentligen. Vi ÄR inte tjocka, vi HAR en tjock kropp. Vi ÄR inte sura, vi KÄNNER oss sura. Vi ÄR inte beroende, vi HAR ett beroende. Osv. osv.

Min meditation var väldigt intressant, men jag vet inte om jag blev så klok på vad jag upplevde.

Men det gör ingenting, jag ÄR inte dum, ibland KOPPLAR INTE min hjärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0