Frälsarkransen

På jobbet har vi en liten Therese som jobbar extra. Ett par dar efter när hon jobbade sist kom det in en man och lämnade ett armband till henne.
Jo, för det skulle hon ha, för hon var så trevlig och bjöd på sej själv, sa han.
När vi kollade på det, lyfte vi lite på ögonbrynen och tyckte det var fult och barnsligt.

MEN sen fick jag en konstig känsla av nåt kosmiskt, nåt med innebörd.

Jag öppnade upp och kände efter lite mer - och vad ser jag, en kyrka! Och sen får jag ordet Frälsare!

Och sen måste det väl vara nåt jag egentligen vet, men har släppt på nåt sätt, för sen ser jag plötsligt en bild på Martin Lönnebo!!??

När jag kom hem på kvällen satte jag mej och Goglade på vad jag hade, och vad får jag fram?
FRÄLSARKRANSEN - utformad av Martin Lönnebo!!



Nu är inte jag nån vän av kyrkliga grejer, men jag är övertygad om att det är samma saker vi andliga jobbar med. Häftigt va?!
(Frälsarkransen som han håller i, är en större version av det här armbandet.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0