Horoskop v.8

Igår gjorde jag för en gång skull nånting som var helt rätt. Jag bjöd hit två kompisar som jag inte har träffat på länge.
Det var mycket trevligt och givande, och jag kände verkligen att jag har saknat dom.
Man ska vara rädd om sina kompisar även om man inte kan ses var och varannan vecka.

Jag är också glad att jag trivs så himla bra på jobbet. Igår jobbade jag med Håkan och Calle, och när jag slutade 14.30 visade det sej att det inte gick några bussar ( pga. snöovädret ). Jag ringde en taxi, men det var väldigt lång väntetid.
Då lämnade Calle Håkan ensam i butiken och sjussade hem mej. Dom är för go'a, grabbarna. Dom lever ifrån hjärtat.

Idag har jag en sån - inte gå utanför dörren - dag. Bara gå och skrota i mjukiskläder och lyssna på musik, läsa, meditera och glo på tv. Jag har matrester från igår och även choklad och OSTBÅGAR. Jag njuter!!!

Jag har även hunnit med v.8:s HOROSKOP

STENBOCKEN

DU har blandat ihop ordet ödmjukhet med förödmjuka. Ödmjukhet är någonting fint och andligt.
Men du förödmjukar dej själv genom att krypa och inte lyssna till dej själv.
Du behöver få saker och ting ur dej. Solen lyser när det är gjort.

Ring

VATTUMANNEN

Du gör en inre resa. Och när den pågår behöver du vara mycket ensam.
Saker du hittar genererar först i mycket smärta, men ur smärtan kommer sedan insikter, glädje och tröst.
Känslor som har varit frustrerande en lång tid, kan du nu lägga bakom dej.

En pojke behöver dej

FISKARNA

En lugn och behaglig vecka. Du är i bra balans, och det känns som om du har mycket healing-energier runt dej nu.
Dela gärna med dej av dom så kommer du att stråla ännu mer.
Det är också en bra tid för att sända ut tankar i universum, tankar om hur du vill ha ditt liv.

Be, och du ska få

VÄDUREN

Mycket kärlek ligger under ytan nu. Men för att också kunna ta emot kärlek måste du göra dej av med vissa mönster och gammalt tänkande.
In med nya energier och nytt tänkande och du kommer att hitta självkärlek, lugn och ro.

Rensa

OXEN

Du måste ta avstånd från sånt som påverkar dej negativt. Du lever inte på en ö, du har ett helt land, en hel värld att hitta dej själv i.
Sluta att tänka på allt som du ska ha råd med, tänk istället på vad du HAR råd med.
Unna dej att njuta och gör dej av med det du inte njuter av.

Du har nyckeln till framtiden

TVILLINGARNA

Det finns någon i din närmaste krets som är missunsam mot dej. Avundsjukan lyser igenom.
Det kan vara en person som igentligen betyder mycket för dej, så du får ta det lite varligt.
Men det är ändå nödvändigt att markera och komma ihåg att du är en fri själ.

Balansera

KRÄFTAN

Du är verkligen i ditt rätta element nu. Du har balans och ork och känner dej stark.
Du kommer att hitta ännu en pusselbit att hämta näring ur.
Det kan vara nåt helt nytt som du själv är lite överraskad av att du ens har uppmärksammat.

Ladda

LEJONET

Du tänker mycket bakåt just nu. Vältrar dej nästan i minnen. Det får man göra ibland men fastna inte.
Du behöver ta fram din kreativitet och få saker och ting ur dej på det sättet.
I meditationen hittar du din gamla brygga du brukade ligga och sola på. Och ibland bara sitta och dingla med benen på.
Sätt dej där (i meditationen alltså) och dingla med benen, känn värmen och känn hur du tinar upp i ditt solar-plexus. Känn hur du frigör gul färg och kreativa tankar börjar att flöda.

Meditera

JUNGFRUN

Det är rart i kärlekslivet. Du blir lite förvånad av att din vän visar i handling vad du betyder. Kanske ett första vår-tecken?
Du läser någonting som du blir inspirerad av, och du börjar att utarbeta en plan för framtiden.
Det kanske är långsiktigt men ändå en vision om något nytt.

Gosa framåt

VÅGEN

Du inleder någonting nytt. Kanske ett medlemskap i någonting, eller möten med gamla vänner.
Du finner mycket nöje i detta och ni har goda utbyten av tankar och erfarenheter.
Kanske finns det också tid att tjäna lite extra pengar nu. Spara då!

Filosofera

SKORPIONEN

Det känns som att du måste kämpa för saker och ting hela tiden. Saker som du tycker borde vara självklara.
Men du strävar på och du vet att du går åt rätt håll.
Andevärlden har försökt att få kontakt och ge dej råd, men du har inte lyssnat.
Var lugn - de gör nya försök.

Var uppmärksam på din intuition

SKYTTEN

Du vänder dej bort ifrån någonting. Du vill inte se. Lägg inte locket på, det försvinner inte av sej självt.
Kanske har det med en kompis att göra. En kompis som är lite på krigs-stigen.
Lyssna inte på skvaller - prata direkt med personen istället.
Det är inte för stort för att redas ut.

Solen växer sej starkare i dej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0