Skit-tidning

Idag läste jag lite i en ny tidning jag lånade hem från jobbet. M-magasin-Hälsa, Psykologi. Vilken bra ide att göra en tidning om så stora områden......vad intressant....tänkte jag.
Men ack nej då....ansvarig utgivare= Amelia Adamo!!! Dvs. vackra bilder, mycket fokus på utseende, göra tabeller och porträtt av kända inne-folk.
Suck....!! Om jag hade pengar skulle jag fixa en tidning själv. Den skulle bli för vanligt folk, med vanliga problem i en vanlig värld.
Och med bilder på vanligt folk, med vanliga kroppar, rynkor och hängbröst.....mm...mm.
Och så denna reklam!!!???
Jag förstår att den är nödvändig för att få intäkter, men tänk en person som redan mår dåligt av sin övervikt, köper en sån tidning och går hem och läser sida efter sida om "Tappa kilon", "Hitta formen" och inte minst "Glöm inte insidan" och så en ung perfekt sminkad snygg tjej....??????
Neej, den där Amelia har nog inte levt på riktigt. Synd att hon har råd att göra tidningar.

Det enda positiva jag fick ut av tidningen var att man kan beställa Bengt Sterns bok "Att må dåligt är en bra början". Det är en kanonbok med många "aha" upplevelser och en bra hjälp för den som vill lära om sej själv.

Och så en artikel om Bildterapi. Jornalisten Annika Berg-Frykholm berättar hur hon fann sitt okända läkande inre språk. Ett språk som når längre än orden.
Bildterapi är helt underbart, jag måste se till att komma igång med det snart nu. Tänk om en källarlokal kunde vara ledig snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0