Sparar pengar

Ledig idag. Tänkte först gå ner på stan men ångrade mej när jag stod med kappan på. Jobbigt och onödigt.
Blir bara av med en massa pengar.
Får bli en liten promenad sen istället. Håller på att skriva på min hemläxa till "veterangruppen". Vi skulle skriva en saga, och var och en fick en huvudroll det hela skulle handla om. Mitt var: Den svarta hingsten.
Lätt va!?

Sen ska jag också ringa till Auktionshuset och undra när jag ska få mina pengar ifrån grejerna de hämtade hos mej i början på juni. Ska aldrig mer anlita dom. Värsta rufflare man kan tänka sej.

Undrar när dom ska lägga igen "gropen" utanför vår ytterdörr? Plankerna man får gå på in och ut ser verkligen rangliga ut. Och mörkt börjar det bli.
Igårkväll när jag gick in fick jag upp en bild av Emil i Lönnebergas "Kommandoran", hur hon låg i varg-gropen och skrek. Är det nån i huset som ska drulla i så är det väl jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0