Blåst??

Kan inte sluta tänka på en "tjej" som var inne i butiken igår för att först ta ut ett paket till sin son. Jag ber om leg. och ser att hon är på månaden lika gammal som mej. (Och hon ser ju inte precis yngre ut).
Då tänker jag - hon kan ju inte ha en precis liten son - så jag frågar om sonen har nån leg. Neej, då det har han inte. Han är 15 år.
Inget leg. och inget pass och är 15 år?? Jag upplyser henne om att det kan vara bra att skaffa det, det kan nämligen bli problem annars. Jag skulle t ex. kunna neka henne att ta ut paketet.
Hon mumlar nåt ohörbart och sliter upp paketet och säger att hon ska skicka tillbaka en del av innehållet. Jaha, jag lämnar henne att pyssla med det en stund och när jag kommer tillbaka står hon med en lapp i handen och säger att hon inte ska betala nåt porto för hon har en kreditlapp.
Okej, så lång är ok. MEN.... hon har tagit ett grönt vadderat kuvert modell XL..........!!!!!!!??????

Kuvertet är alltså förfrankerat för upp till 2kg inom sverige och kostar 85 kr.

Hur mycket hästar har man i stallet då???

Hon kunde ha tagit vilket papper som helst runt, eller helt enkelt lagt det i en Ica-kasse. Då hade det kostat 0 kr.
Och inte verkade hon fatta vad hon hade gjort heller, när jag sa priset på kuvertet betalade hon utan en min.

Och gissa vad........ Där tyckte jag det var färdigt med upplysning.............

Och det jag tänker på är att i vilket område tycker folk att jag är lika blåst?? Man kan tydligen vara det trots 51 års livserfarenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0