Duvproblem

Skulle ta tag i min växande strykhög förut och öppnade min franska balkong för att få in lite frisk luft i arbetet.
Bara för att upptäcka att den var ockuperad av tre duvor.
Två av dem flaxade iväg snabbt men den tredje var väldigt motvillig. Och varför visade sej snart.
Hon låg på ett ägg.
(Uups, ringer på dörren.)
Det var min granne under, och där går min story om hur jag stänger balkongen och låter henne ruva ifred i stöpet.
Vi måste bli kvitt elendet, släng ut ägget.......sanitär olägenhet.........samonella........

Ja, ja jag förstår och är inte glad åt dom heller, men..........??

Nu är det gjort, och en mjukistiger är fastbunden på räcket. Får se om det räcker för att bli kvitt dom.
Känner mej som satan själv!

Läste om duvan i min "Djurens språk" av Solöga, och så här står det:
Ta hand om ditt hus/ditt hem eller din familj. Min gåva till dej är att skapa dig en trygg omgivning.
Ägna dej åt konkreta saker för att få en fast grund att stå på.

Är ju precis vad jag just gjorde, med priset av en duva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0