Leva med glädje

Har precis läst en bok - LEVA MED GLÄDJE -, helt underbar.
Kanske ingenting som jag inte visste sen förut men skriven på ett lättbegripligt sätt och med stor insikt.
Ibland lever man bara på och glömmer bort vad som är viktigt.
Även att hela tiden träna på att vi väljer hur vi reagerar och agerar.
Att lyssna inåt och att lita på att mitt högre jag vägleder mej i rätt riktning.

Det där sista kan vara knepigt ibland. När saker händer som man inte alls förstår vitsen med, eller varför det skulle vara bra för en.
Men tro mej, allting har en mening.

Om en person tex. får svårigheter skickat i sin väg hela tiden, bör personen stanna upp och försöka förstå vad den gör emot sej själv.
Någonting pågår ju som gör att personen går emot sin innersta vilja.

Min onda kropp tex. är säkert ett tecken på att jag inte lever mitt liv fullt ut.....................Mera Rock´n Roll alltså..........eller..?????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0