Missbruk

Visst är det härligt att vakna och hela kroppen känns som om den har blivit överkörd av tåget. Som tur är har jag ledigt idag, så det får bli en dag i horisontal-läge.

Imorse hade jag Malous morgonprogram på, och hon pratade om missbruk. Hur vissa missbruk faktiskt är kronisk missbildning i hjärnan. Det är alltså något som man aldrig kan bli botad ifrån utan bara kan lära sej att hålla i schack.
Det var en man där som berättade om sitt sex-missbruk, och hur han hade rest jorden runt för att få hjälp hos gurus och alla möjliga terapeuter, att gå tillbaka till barndomen och rotat i sej själv.
Det tycker jag visar på hur vi terapeuter och andliga hjälpare hela tiden måste tänka på vad vi gör med en annan människa. Det har jag känt hela tiden, att vi får aldrig vara för påstridiga med att just våran metod botar allt och alla.
Också vad man säger till en person som kommer på en medial "sittning". Det finns personer som ber om råd i frågor som har avgörande betydelse för det fortsatta livet. Då måste man få personen att förstå att var och en måste ta ansvar för sitt eget liv.

Vad som också är viktigt att tänka på är att vem som helst kunde ha blivit född med denna missbildning. Dom som har den har inte bett om att få den. Så med andra ord: DÖM INTE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0