Gnällig

Börjar få lite lätt panik angående tömning av min lokal. Jag lär väl få gå så där en 348 vändor med pappkassar upp till min vind. I källaren vågar jag inte ställa nåt, natten till igår var det tredje inbrottet på ganska kort tid. Har inte blivit av med nåt men låset är söndersågat.

Känner mej lite gnällig idag faktiskt. Förkylningen jag trodde var över fick plötsligt ny fart, jag har inflammation i ryggen och mina höfter vill inte dansa salsa kan jag lova!
Gjorde som Håkan sa och gick in på Ica och köpte Kan Jang, (smakar som Jäger utan alkohol). Kanske kan spetsa den lite??

Håller på att få spader på frimärksförsäljningen på jobbet. Hur svårt kan det va att säga hur många jul-frimärken man vill ha - punkt slut - , nej då.... man ska stå där och dividera om hur många det är på en karta.......vad kostar dom, kontra dom vaniga??? Kan man använda dom till vanlig post också??.... Tar det extra lång tid då???.... Kan man använda dom nästa år också???????..........???????? Och allt detta för 50öre!!!!!!!?????

Som sagt ......... lite gnällig........

Femhundra kronor

En föreläsare inledde ett seminarium med att hålla upp en femhundrakronorssedel. "Är det någon som vill ha den här?" frågade han.
Några såg tveksamma ut - tänkte han verkligen ge bort femhundra kronor bara så där? Men de flesta sträckte genast upp en hand i luften. Det fanns ju ingenting att förlora.
"Okej", fortsatte föreläsaren. "Det är många som vill ha sedeln. Men om jag gör så här då?" sa han och skrynklade ihop sedeln till en liten boll. "Är det någon som vill ha den nu?"
Fortfarande var det en skog av uppsträckta händer i salen.
"En sista fråga", sa föreläsaren. "Vill ni ha sedeln även om jag gör så här?"
Han slängde sedeln på golvet, trampade på den och tog sedan upp den. Nu var den skrynklig, smutsig och lite trasig.
Men händerna sträcktes fortfarande upp.
"Ni har nu lärt er den första läxan för dagen", sa föreläsaren. "Oavsett vad jag gjorde med femhundringen, så ville ni fortfarande ha den. Varför? Jo, därför att den inte förlorade i värde, vad jag än gjorde med den. Ni är som sedlar. Ni kommer att bli tilltufsade av livet någon gång, ni kommer att känna er trasiga och kantstötta. Men ni behåller fortfarande ett värde. För människor i er omgivning är ni ovärdeliga. Ert människovärde kommer inte från vad ni gör eller vad ni kan - utan från vilka ni är."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0