Förkylt

Förkylt.......! Är snorig och trött. Efter jobbet var jag en sväng på stan och tänkte att jag skulle köpa några julklappar. Men orken tröt, så jag släpade mina gamla trötta ben till systemet och köpte några flaskor vin istället. Åkte hem och åt och korkade upp lite rödtjut till maten. (Är nog nyttigt med lite antioxidanter mot förkylning tänkte jag.)
Sen sov jag så det knakade på soffan i över en timme. Och inte blev jag piggare för det! Bäst att gå och lägga sej tidigt för att orka med 10-timmarspasset jag jobbar imorgon, resonerade jag vidare.
Och vad händer nu........!!! Jag kan inte somna...! Ligger och kippar efter luft som en j...a guppi...!

Mera antioxidanter kanske??  Njae... får nog va. Det får nog bli en bok eller ett par Sudoku. Kommer va helt slut imorgon.

Att klaga är som att sitta i en gungstol-
du har nåt att göra
men du kommer ingenstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0