mammor......?

Igårkväll satt jag och hade dåligt samvete för att jag inte har hört av mej på ett tag till min mamma. Än mindre varit där (- där = Loftahammar). Min mamma har bott i Ekholmen sen -69 tror jag det var vi flyttade dit. Nu i sommeras fick hon plötsligt för sej att hon skulle flytta till Loftahammar!!!! Hon har visserligen en sommarstuga på Tättö där hon är halva året, men därifrån till att flytta till en hyreslägenhet och bo även vinterhalvåret.......??????  (hon har alltså kvar sin stuga också).
Och så i morse när jag skulle börja jobba kommer min syrra inspringandes på jobbet och ska köpa kaffe.....morsan är i stan.....
Ja, hon skulle på symöte igår och nu ska vi fika och umgås och sen ska hon på stan med Mysan (syrrans dotter) och sen ska hon till Annie (min dotter, bor i Askeby). Och sen ska hon åka ner igen......

Jaha ja.........så var det med det ja. Jag tror jag lämnar över det dåliga samvetet till nån annan.

SKOFÖRETAGET
För många år sen ville ett skoföretag utvidga sin marknad.
Styrelsen beslöt att skicka ut två olika representanter, som på
var sitt håll skulle undersöka möjligheten att sälja skor.
Representanterna skickades till olika delar av Australien,
för att se om det fanns en marknad främst bland aborginerna.
En tid senare kom två telegram.
Det första löd: "Omöljlig marknad. Alla går barfota."
Det andra löd: "Oändlig marknad! Alla går barfota!"                         Med andra ord: Se möjligheterna!           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0