Min Richie

Sitter här och försöker flyta bort lite ifrån dåliga långfilmer på tv. Som hjälp tog jag det ekologiska vinet jag vann på julklapps-racet på juldan. Jag tror att det var svärsonen Richie som hade köpt det. Jag kallar honom det efter Richie Sambora, vi hade lite tjafs om det när vi jobbade ihop.

Det var ju faktiskt jag som träffade honom först!!
När jag började min första dag på Tempo Abisko här uppe där jag bor, började jag en måndagsmorgon kl.7.00.
Jag hälsade på chefen och hans fru, och så Lasse (som jag också jobbar med idag). Han blev ombedd att visa mej rutiner men tyckte väl det var jobbigt så han gick med mej till en stor frys (som man går in i) och säger till nån som är där inne - Det här är Pia, hon ska jobba med oss nu, du kan väl visa henne hur vi gör med bakeoff-brödet på mornarna.
Och ut ur frysen tittar ett yrvaket nylle som säger med mycket trött och uppgiven röst - Har jag nåt val eller????

Tror ni att han hade det eller?????

Tills döden skiljer oss åt Richie!!! Och inte ens det lär hjälpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0